Page 31 - 81 Çalıkuşu Uşak-Mart 2022
P. 31

Avgan Ortaokulu, Erasmus+KA229 Projesi

      İtalya Hareketliliğine katıldı





                                           ladığı eğitim öğretim yöntemleri ele  öğretim metodunun uygulanmasına
      HABER                                alındı.                              yönelik, yöntem ve teknikler üzerinde

 NURULLAH AKPINAR  ÖZLEM ÖZBEK                                                  bilgi alış verişi yapıldı.
                                           Çocukların bağımsız hareket etme-
                                           sine  imkan tanıyan, doğası gereği  Öğretmenlerimiz proje ortağı okulda
                                           öğrenmeye istekli; ayrıca yeterince  verilen eğitim faaliyetlerine ilişkin
                                           destekleyici ve iyi hazırlanmış bir öğ-  çalışmaların yanı sıra, düzenlenen









           ürkiye Ulusal Ajansı tarafından
      Tdesteklenen “Stronger Schools
      With 21st Century Skills” isimli Eras-
      mus+KA229 projesinin ilk hareketli-
      liği gerçekleştirildi.

      Uşak Ulubey ilçesi Avgan Ortaokulu
      tarafından hazırlanan proje kapsa-
      mında gerçekleştirilen ilk hareketlilik
      İtalya buluşmasıydı. İyi uygulamala-
      rın değişimi ve stratejik ortaklıklar
      kapsamında projede görev alan öğret-
      menler bu hareketlilikle hem yabancı
      dil seviyelerini, hem de mesleki bilgi   renme ortamı sağlandığında çocukla-  tarihi ve kültürel geziler ile yabancı
      ve tecrübelerini artırma fırsatı buldu-  rın kendi kendine öğrenmeye başlama  bir kültürü tanıma fırsatını da buldu.
      lar.                                 becerisine sahip olduklarını öngören  Napoli ve Pompei şehirlerinde müze-

      “Öğrenmeyi  Öğrenme”  amacıyla  dü-  ‘Montessori Eğitim Metodu’nun ana-   lere yapılan gezinin ardından, proje
      zenlenen ilk hareketlilikte İtalya’nın   vatanı sayılan İtalya’da proje ortağı  ortağı okulun öğrencilerinin sergile-
      Napoli şehrinde öğrencilerle bir araya   olarak ziyaret ettiğimiz okulda nor-  diği opera gösterisine katılım sağlan-
      gelerek okul etkinlikleri yapıldı. Beş   mal eğitimin yanı sıra Montessori  dı.  Yapılan  etkinliklerin  sonucunda
      ayrı ülkeden proje ortaklarıyla 21. yy.   Eğitimi verilen bölümlerdeki uygu-  yaygınlaştırma faaliyeti olarak proje
      becerilerine katkı sağlamak adına ka-  lamalar incelendi. Okul öncesi sevi-  ortakları tarafından bir e-kitap hazır-
      tılımcıların kendi okullarında uygu-  yeden başlayıp kademeli olarak bu  lanması planlanıyor.



















                                                                                                           31
                                                                                           81 ÇALIKUŞU UŞAK
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36