Page 36 - 81 Çalıkuşu Uşak-Mart 2022
P. 36

Karaahmetli İlk ve Ortaokulu’nda duvarlar canlandı







                                             kulların  birey  ve  toplumun  ihti-  saygı duymalarını sağlamak” olarak yer
                                        Oyaçlarını karşılamak gibi önemli  almaktadır (MEB, 1992: 6). Bu nedenle
                                        işlevleri vardır.   Okullar öğrencilerin  özellikle ilköğretimde değerler eğitimi
                                        akademik öğrenmelerini gerçekleştir-   okul ortamının ayrılmaz bir parçası ol-
                                        dikleri bir kurum olmasının yanı sıra;  mak durumundadır.
                                        öğrencilerin sosyal, psikolojik ve ruh-  Gelecek nesillerin “akıllı” ve “iyi”  bir
                                        sal  gelişimlerini destekleyen, topluma   birey olarak yetiştirilmesi, bütün top-
                                        uyumlu sağlıklı bir birey olmalarına   lumların eğitim sistemlerinin temel
                                        hizmet eden ve toplumun benimsediği    amacıdır. Hatta eğitim sistemi bu iki
                                        değerleri öğrencilere aktararak kişilik   amaç üzerine bina edilir. Yani başka
                                        sahibi bireyler  yetişmesine  yardımcı   bir deyişle hem bilgili hem de değerler
                                        olan sosyal bir kurumdur.   Okulların   sistemine sahip bireylerin yetiştirilmesi
                                        bu fonksiyonları gerçekleştirebilme-   amaçlanmaktadır. İyi birey olmak, akıllı
                                        si için değerler eğitimine yer vermesi   ve zeki olmak anlamına gelmediği için;
                                        kaçınılmazdır. 1739 sayılı Milli Eğitim   toplumlar hem zeki hem de iyi bireyler
                                        Temel Kanunu’nda da Türk Milli Eği-    sayesinde, zekâsını insanların yararına
                                        timinin genel amacı, “…Türk Milleti-   kullanan ve daha iyi bir dünyanın ya-
                                        nin bütün fertlerini, Türk Milletinin   şanmasına hizmet edecek vatandaşlar
                                        milli, ahlaki, insani, manevi ve kültü-  yetiştirmeyi hedeflemektedir.
                                        rel değerlerini benimseyen, koruyan
                                        ve geliştiren yurttaşlar olarak yetiştir-  Bu hedefler doğrultusunda ortaoku-
                                        mek” biçiminde belirtilmiştir. Ayrıca  lumuzda, eğitim sistemimizin temel
                                        İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği’nin  amacı olan “akıllı” ve “iyi” insanı ye-
                                        5. maddesinde Türk Milli Eğitiminin  tiştirmek için ortaokul katı olan ikinci
                                        amaç ve ilkeleri doğrultusunda ilköğ-  Kat duvarlarına değerler eğitimine yö-
                                        retim kurumlarının amaçlarından biri  nelik çalışmalar yaptık. Öğrencilerimi-
                                        “Öğrencilerin, milli ve evrensel kültür  zin her gün farkında olmadan defalarca
                                        değerlerini tanımalarını, benimseme-   yanından geçip gittikleri okul korido-
                                        lerini, geliştirmelerini ve bu değerlere   runu değerler eğitimi çalışmalarıyla
                                                                                 bürüyerek  hem  açık  hem  gizil  öğ-
                                                                                 renme yöntemiyle öğrencilerimizde
                                                                                 “iyi birer insan olma” anlamında bir
                                                                                 fark yaratmayı amaçladık. Okul ko-
                                                                                 ridorlarında  oturma  alanları  yarata-
                                                                                 rak öğrencilerimizin yapılandırılmış
                                                                                 koridor alanında daha sakin ve uzun














           36
               81 ÇALIKUŞU UŞAK
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41