Page 36 - 81 Çalıkuşu Uşak-Mart 2022
P. 36
Karaahmetli İlk ve Ortaokulu’nda duvarlar canlandı
kulların birey ve toplumun ihti- saygı duymalarını sağlamak” olarak yer
Oyaçlarını karşılamak gibi önemli almaktadır (MEB, 1992: 6). Bu nedenle
işlevleri vardır. Okullar öğrencilerin özellikle ilköğretimde değerler eğitimi
akademik öğrenmelerini gerçekleştir- okul ortamının ayrılmaz bir parçası ol-
dikleri bir kurum olmasının yanı sıra; mak durumundadır.
öğrencilerin sosyal, psikolojik ve ruh- Gelecek nesillerin “akıllı” ve “iyi” bir
sal gelişimlerini destekleyen, topluma birey olarak yetiştirilmesi, bütün top-
uyumlu sağlıklı bir birey olmalarına lumların eğitim sistemlerinin temel
hizmet eden ve toplumun benimsediği amacıdır. Hatta eğitim sistemi bu iki
değerleri öğrencilere aktararak kişilik amaç üzerine bina edilir. Yani başka
sahibi bireyler yetişmesine yardımcı bir deyişle hem bilgili hem de değerler
olan sosyal bir kurumdur. Okulların sistemine sahip bireylerin yetiştirilmesi
bu fonksiyonları gerçekleştirebilme- amaçlanmaktadır. İyi birey olmak, akıllı
si için değerler eğitimine yer vermesi ve zeki olmak anlamına gelmediği için;
kaçınılmazdır. 1739 sayılı Milli Eğitim toplumlar hem zeki hem de iyi bireyler
Temel Kanunu’nda da Türk Milli Eği- sayesinde, zekâsını insanların yararına
timinin genel amacı, “…Türk Milleti- kullanan ve daha iyi bir dünyanın ya-
nin bütün fertlerini, Türk Milletinin şanmasına hizmet edecek vatandaşlar
milli, ahlaki, insani, manevi ve kültü- yetiştirmeyi hedeflemektedir.
rel değerlerini benimseyen, koruyan
ve geliştiren yurttaşlar olarak yetiştir- Bu hedefler doğrultusunda ortaoku-
mek” biçiminde belirtilmiştir. Ayrıca lumuzda, eğitim sistemimizin temel
İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği’nin amacı olan “akıllı” ve “iyi” insanı ye-
5. maddesinde Türk Milli Eğitiminin tiştirmek için ortaokul katı olan ikinci
amaç ve ilkeleri doğrultusunda ilköğ- Kat duvarlarına değerler eğitimine yö-
retim kurumlarının amaçlarından biri nelik çalışmalar yaptık. Öğrencilerimi-
“Öğrencilerin, milli ve evrensel kültür zin her gün farkında olmadan defalarca
değerlerini tanımalarını, benimseme- yanından geçip gittikleri okul korido-
lerini, geliştirmelerini ve bu değerlere runu değerler eğitimi çalışmalarıyla
bürüyerek hem açık hem gizil öğ-
renme yöntemiyle öğrencilerimizde
“iyi birer insan olma” anlamında bir
fark yaratmayı amaçladık. Okul ko-
ridorlarında oturma alanları yarata-
rak öğrencilerimizin yapılandırılmış
koridor alanında daha sakin ve uzun
36
81 ÇALIKUŞU UŞAK