Page 37 - 81 Çalıkuşu Uşak-Mart 2022
P. 37

HABER
 Karaahmetli İlk ve Ortaokulu’nda duvarlar canlandı                                  ZEYNEP NURÖGEL

                                                                                     Ü. FATİH ÇAKAL





                                                                                   mizin yaşadığı bu kaygıyı meraka
                                                                                   yenik düşürmek için dikkatlerini
                                                                                   farklı bir yöne çekmek amacıyla ko-
                                                                                   ridor boyunca devam eden mevsim-
                                                                                   ler  seçeneğini  tercih  ettik.  Okul
                                                                                   koridoruna girdiğinde sonbahar
                                                                                   mevsimiyle karşılaşan çocuklar ko-
                                                                                   ridorun devamında değişen renk-
                                                                                   ler ve mevsimlere karşı koyamıyor.
                                                                                   Sonuç olarak uyum haftasının ilk
                                                                                   etkinliklerinden olan okulumuzu
                                                                                   tanıyalım etkinliği doğal olarak baş-
                                                                                   lamış oluyor. Çocuklar önce mev-
                                                                                   simler koridorunu geziyor, uzay
       zaman geçirmesini sağladık. Tasarım-  rencilerin okullarına karşı olumlu    merdivenlerini çıkıyor son olarak-
       da kullanılan üç boyutlu resimlerin,  duygu ve düşünceler geliştirdikleri,   sa;  okuma yazma  öğrendiklerinde
       yazıların ilgi çekici renkleri sayesinde  mimari özellikleri iyi olmayan okul-  tamamen anlamlandırabilecekleri
       öğrencilerimiz her hangi bir yönlen-  larda  ise  okullarına  karşı  olumsuz   değerler eğitimi koridoruna ulaşı-
       dirmeye gerek kalmaksızın koridor  duygular geliştirdikleri yapılan çeşitli   yorlar.
       duvarlarına, değerler eğitiminin temel  araştırmalarla da belirlenmiştir (Kara-  Sonuç olarak da; okulunu seven ço-
       düşünce sistemlerine yöneldi.         solak, 2009). Biz de eğitim alanındaki   cuk daha az devamsızlık yapıyor,
                                             tüm bu görüşleri göz önüne alarak il-
       İlkokul öğrencilerinde ise aynı yöntem   kokul koridorumuza mevsimler çalış-  daha mutlu oluyor ve daha başarılı
       çocukların okula tutumunu iyi yönde   ması yaptık.                          oluyor.
       değiştirebilmek ve anasınıfı ve birinci
       sınıflarda  görülen  okula  uyum  prob-  Mevsimler çalışmasını seçerken dik-
       lemlerini en aza indirmek amacıyla  kate aldığımız önemli hususlardan
       kullanıldı. Çünkü okul fiziki ortamı-  biri okula uyum problemi yaşayan
       nın uygunluğu, çocuğun eğitiminin  öğrencilerin  davranışlarıydı.  Yaptığı-
       yanında fiziksel, psikolojik ve sosyal  mız gözlemlerde anasınıfı ve birinci
       gelişiminin sağlanması bakımından  sınıf öğrencilerimizden bazılarının
       önemlidir (Fjortoft, 2001; Dyment,  okulun  ilk  haftalarında  yoğun  kay-
       2005; Özdemir, 2011; Özdemir ve  gı yaşadığını fark ettik. Öğrencileri-
       Çorakçı, 2011; Karadağ, Mutlu ve Sa-
       yın, 2012). Mimari ve fiziki özellikleri
       iyi olan okullardaki öğretmen ve öğ-














                                                                                                           37
                                                                                           81 ÇALIKUŞU UŞAK
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42