Page 37 - 81 Çalıkuşu Uşak-Mart 2022
P. 37
HABER
Karaahmetli İlk ve Ortaokulu’nda duvarlar canlandı ZEYNEP NURÖGEL
Ü. FATİH ÇAKAL
mizin yaşadığı bu kaygıyı meraka
yenik düşürmek için dikkatlerini
farklı bir yöne çekmek amacıyla ko-
ridor boyunca devam eden mevsim-
ler seçeneğini tercih ettik. Okul
koridoruna girdiğinde sonbahar
mevsimiyle karşılaşan çocuklar ko-
ridorun devamında değişen renk-
ler ve mevsimlere karşı koyamıyor.
Sonuç olarak uyum haftasının ilk
etkinliklerinden olan okulumuzu
tanıyalım etkinliği doğal olarak baş-
lamış oluyor. Çocuklar önce mev-
simler koridorunu geziyor, uzay
zaman geçirmesini sağladık. Tasarım- rencilerin okullarına karşı olumlu merdivenlerini çıkıyor son olarak-
da kullanılan üç boyutlu resimlerin, duygu ve düşünceler geliştirdikleri, sa; okuma yazma öğrendiklerinde
yazıların ilgi çekici renkleri sayesinde mimari özellikleri iyi olmayan okul- tamamen anlamlandırabilecekleri
öğrencilerimiz her hangi bir yönlen- larda ise okullarına karşı olumsuz değerler eğitimi koridoruna ulaşı-
dirmeye gerek kalmaksızın koridor duygular geliştirdikleri yapılan çeşitli yorlar.
duvarlarına, değerler eğitiminin temel araştırmalarla da belirlenmiştir (Kara- Sonuç olarak da; okulunu seven ço-
düşünce sistemlerine yöneldi. solak, 2009). Biz de eğitim alanındaki cuk daha az devamsızlık yapıyor,
tüm bu görüşleri göz önüne alarak il-
İlkokul öğrencilerinde ise aynı yöntem kokul koridorumuza mevsimler çalış- daha mutlu oluyor ve daha başarılı
çocukların okula tutumunu iyi yönde ması yaptık. oluyor.
değiştirebilmek ve anasınıfı ve birinci
sınıflarda görülen okula uyum prob- Mevsimler çalışmasını seçerken dik-
lemlerini en aza indirmek amacıyla kate aldığımız önemli hususlardan
kullanıldı. Çünkü okul fiziki ortamı- biri okula uyum problemi yaşayan
nın uygunluğu, çocuğun eğitiminin öğrencilerin davranışlarıydı. Yaptığı-
yanında fiziksel, psikolojik ve sosyal mız gözlemlerde anasınıfı ve birinci
gelişiminin sağlanması bakımından sınıf öğrencilerimizden bazılarının
önemlidir (Fjortoft, 2001; Dyment, okulun ilk haftalarında yoğun kay-
2005; Özdemir, 2011; Özdemir ve gı yaşadığını fark ettik. Öğrencileri-
Çorakçı, 2011; Karadağ, Mutlu ve Sa-
yın, 2012). Mimari ve fiziki özellikleri
iyi olan okullardaki öğretmen ve öğ-
37
81 ÇALIKUŞU UŞAK