Page 10 - calikusu64sayi1
P. 10

BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE

              ÜLKEMİZDE STEM






              EĞİTİM YAKLAŞIMI












            MAKALE
            Nurettin Can BODUR
                                                İnsanlık tarihi incelendiğinde bilimsel ve teknolojik geliş-
                                                melerin son 200 yılda çarpan etkisiyle gerçekleştiği görül-
                                                mektedir. Buhar gücüne dayalı mekanik üretim ile başlayan
                                                süreç 1.Sanayi Devrimi (teknoloji 1.0) üretimde elektrik
                                                enerjisi kullanımına dayalı seri üretime imkan veren 2.Sa-
                                                nayi Devrimi (teknoloji 2.0) ile devam etmiştir. Üretimde
                                                elektroniklerin kullanımı ile 3.Sanayi Devrimi (teknoloji
                                                3.0) tamamlanmış; siber-fiziksel sistemleri, yapay zeka,
                                                nesnelerin ve hizmetlerin interneti uygulamaları ile 4.Sanayi
                                                Devrimi (teknoloji 4.0) kapımızı çalmıştır. Dünya çapında
                                                yaşanan Covid-19 pandemisi ile hayatımıza daha hızlı yer-
                                                leşen bu yenilikler an itibariyle üretimin ve günlük yaşamın
                                                          bir parçası haline gelmiştir. Bu durum sosyal,
                                                                siyasi ve ekonomik açıdan yepyeni bakış
                                                                   açıları meydana getirmiş; her dönüşüm
                                                                     döneminde olduğu gibi yaşanan geliş-
                                                                     meler toplumları derinden etkilemiş-
                                                                     tir. Ülkeler 4.Sanayi Devrimi’ne uyum
                                                                     sağlama, üretim ağlarını geliştirme ve
                                                                     yenilikçi AR-GE çalışmalarıyla birlikte
                                                                     sürdürülebilir kalkınma mücadelesinde
                                                                         yeni bir eşiğe gelmiştir. Tabi ki bu
                                                                            değişimden toplumların eğitim
                                                                              paradigmaları nasibini almış;
                                                                               bilgiyi öğrenen birey tipi
                                                                               bilgi kaynaklarına ulaşabilen,
                                                                              günlük yaşamda karşılaşılan
                                                                             problemleri farklı disiplinleri
                                                                          birlikte kullanarak çözebilen birey








           10  81 ÇALIKUŞU UŞAK
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15