Page 10 - calikusu64sayi1
P. 10
BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE
ÜLKEMİZDE STEM
EĞİTİM YAKLAŞIMI
MAKALE
Nurettin Can BODUR
İnsanlık tarihi incelendiğinde bilimsel ve teknolojik geliş-
melerin son 200 yılda çarpan etkisiyle gerçekleştiği görül-
mektedir. Buhar gücüne dayalı mekanik üretim ile başlayan
süreç 1.Sanayi Devrimi (teknoloji 1.0) üretimde elektrik
enerjisi kullanımına dayalı seri üretime imkan veren 2.Sa-
nayi Devrimi (teknoloji 2.0) ile devam etmiştir. Üretimde
elektroniklerin kullanımı ile 3.Sanayi Devrimi (teknoloji
3.0) tamamlanmış; siber-fiziksel sistemleri, yapay zeka,
nesnelerin ve hizmetlerin interneti uygulamaları ile 4.Sanayi
Devrimi (teknoloji 4.0) kapımızı çalmıştır. Dünya çapında
yaşanan Covid-19 pandemisi ile hayatımıza daha hızlı yer-
leşen bu yenilikler an itibariyle üretimin ve günlük yaşamın
bir parçası haline gelmiştir. Bu durum sosyal,
siyasi ve ekonomik açıdan yepyeni bakış
açıları meydana getirmiş; her dönüşüm
döneminde olduğu gibi yaşanan geliş-
meler toplumları derinden etkilemiş-
tir. Ülkeler 4.Sanayi Devrimi’ne uyum
sağlama, üretim ağlarını geliştirme ve
yenilikçi AR-GE çalışmalarıyla birlikte
sürdürülebilir kalkınma mücadelesinde
yeni bir eşiğe gelmiştir. Tabi ki bu
değişimden toplumların eğitim
paradigmaları nasibini almış;
bilgiyi öğrenen birey tipi
bilgi kaynaklarına ulaşabilen,
günlük yaşamda karşılaşılan
problemleri farklı disiplinleri
birlikte kullanarak çözebilen birey
10 81 ÇALIKUŞU UŞAK