Page 11 - calikusu64sayi1
P. 11

tipine evrilmiştir. Bugünün       seçilen bir sanat disiplinin      bir toplum için çok önemli
            ve yakın geleceğin ihti-          de kullanılmasını öngören         kazanımlar barındırsa da bu
            yaçları göz önüne alınarak        STEAM (STEM+Art) yak-             yaklaşımın eğitim hayatı-
            bireylerde geliştirilmesi         laşımı da son yılların eğitim     mızda ne kadar yer alacağı-
            hedeflenen okur-yazarlık,         trendleri arasına girmiştir.      nı bizlere zaman gösterecek.
            karakter özellik ve beceriler     Yaklaşımın en güçlü yanları,
            de yeniden ele alınmış ve         sorgulama temelli öğrenme
                                                                                                    KAYNAKÇA
            21. yüzyıl becerileri olarak      yaklaşımlarını esas alması        Moore, T. J. Ve Smith, K. A. (2014). Advan-
            tanımlanmıştır. Değişim           ve planlı şekilde gerçek ya-      cingthestate of the art of STEM Integration.
            eğitim anlayışı ile birlikte      şam problemlerini araştır-          Journal of STEM Education, 15(1), 5-10.
            son yıllarda birçok yenilikçi     ma, çözüm önerisi sunma,           Sanders, M. (2009). STEM, STEM Educa-
            eğitim yaklaşımı ortaya atıl-     çözümü yapılandırma ve             tion, STEMmania. TheTechnologyTeacher,
            mıştır. Alanyazın tarama-         test etme imkânı sağlayan                     December/January, 20-26.
            ları bu yaklaşımlar içinde        öğrenme ortamları sağla-            Blackley, S. ve Howell, J. (2015). A STEM
            STEM/FeTeMM yaklaşı-              ması olarak ifade edilebilir.      Narrative: 15 Years in the making. Austra-
                                                                                  lian Journal of Teacher Education, 40(7),
            mının, en çok önerilen ve         Ülkemizde özellikle Bilsem-                              102-112.
            incelenen eğitim yaklaşımı        ler, özel okullar, bilim mer-         Becker, K. ve Park, K. (2011) Effects of
            olduğu göstermektedir.            kezleri, dene-yap atölyeleri          integrative approaches among science,
            Fen Bilimleri (Science),          gibi kurum ve kuruluşla-            technology, engineering, andmathematics
                                                                                    (STEM) subjects on students’ learning:
            Teknoloji (Technology),           rın sahiplendiği görülen             A preliminary meta-analysis, Journal of
            Mühendislik (Engineering)         yaklaşımın okullarımızda            STEM Education Volume 12 • Issue 5 & 6
            ve Matematik (Maths) ana          yeterince yaygınlaşamadığı                     July–September 2011, 24
            disiplinlerinin İngilizce baş     söylenebilir. Şüphesiz ki           Bodur, N.C. (2019). Özel Yetenekli 5.Sınıf
                                                                                  Öğrencileri İçin Öğrenci Seçimine Dayalı
            harflerinin birleşiminden         STEM yaklaşımının önünde           Bir Modül Serisi Geliştirme Çalışması: Bi-
            ismini alan STEM yaklaşı-         okullardaki öğretim progra-         lim ve Mühendislik Uygulamaları Temelli
            mı; bu disiplinlerin ayrı ayrı    mının yapısı, öğretmenlerin        Etkinlik Atölyeleri, Ulusal Tez Merkezi, Tez
                                                                                                     No: 553346
            değil bütünleşik olarak öğ-       hazırlıklı olmamaları, öğre-
                                                                                   Bal, H. (2018) Küresel Bağlamda STEM
            retilmesini savunmaktadır.        tim materyali yetersizliği ve     Yaklaşımları, Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik
            Eğitimciler, girişimciler, sa-    altyapının yeterli olmayışı         ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü,
            nayiciler ve reklamcılar gibi     gibi engeller vardır. Peki,                           Ankara, 2018
            farklı meslek gruplarından        bizim ülkemizdeki sınav            Ceyla, S. (2021) STEM ve Eğitimde Kulla-
            uzmanların ortak kanaatleri       gerçeği bu engeller arasın-         nımına Yönelik Yapılan Lisansüstü Çalış-
            ile şekillenen yaklaşımın ilk     da değil mi? Muhtemelen           maların İncelenmesi, Trakya Eğitim Dergisi
                                                                                     Cilt 11, Sayı 2 Mayıs 2021, 820-837.
            uygulamaları ABD’de ger-          en başında… Fen Bilimleri           Yazının hazırlanmasında, Uşak Bilim ve
                                                                                    Sanat Merkezi yayınlarından arasında
            çekleştirilmiş, hızla farklı      dersi öğretim programına,            çıkan ‘Tezgâhtan Tuvale Uşak Halıları’
            ülkelere yayılmıştır. Dünya       “Mühendislik ve Girişim-             (Yayına hazırlayan: Sevcan GÜL) isimli
            çapında uygulamalarla elde        cilik Uygulamaları” adı ile                          eserden faydala
            edilen tecrübeler sonucu          dâhil edilmesi umut veri-                     Görsel :created by starline
            nihai şeklini almış ve Enteg-     cidir. Bizim gibi süreçten
            re STEM Yaklaşımı olarak          ziyade sonuç odaklı anlayı-
            tanımlanmıştır. STEM              şa sahip olan ve bu durum
            disiplinleri ile birlikte         atasözlerine dahi yansıtan







                                                                                           81 ÇALIKUŞU UŞAK 11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16