Page 11 - calikusu64sayi1
P. 11
tipine evrilmiştir. Bugünün seçilen bir sanat disiplinin bir toplum için çok önemli
ve yakın geleceğin ihti- de kullanılmasını öngören kazanımlar barındırsa da bu
yaçları göz önüne alınarak STEAM (STEM+Art) yak- yaklaşımın eğitim hayatı-
bireylerde geliştirilmesi laşımı da son yılların eğitim mızda ne kadar yer alacağı-
hedeflenen okur-yazarlık, trendleri arasına girmiştir. nı bizlere zaman gösterecek.
karakter özellik ve beceriler Yaklaşımın en güçlü yanları,
de yeniden ele alınmış ve sorgulama temelli öğrenme
KAYNAKÇA
21. yüzyıl becerileri olarak yaklaşımlarını esas alması Moore, T. J. Ve Smith, K. A. (2014). Advan-
tanımlanmıştır. Değişim ve planlı şekilde gerçek ya- cingthestate of the art of STEM Integration.
eğitim anlayışı ile birlikte şam problemlerini araştır- Journal of STEM Education, 15(1), 5-10.
son yıllarda birçok yenilikçi ma, çözüm önerisi sunma, Sanders, M. (2009). STEM, STEM Educa-
eğitim yaklaşımı ortaya atıl- çözümü yapılandırma ve tion, STEMmania. TheTechnologyTeacher,
mıştır. Alanyazın tarama- test etme imkânı sağlayan December/January, 20-26.
ları bu yaklaşımlar içinde öğrenme ortamları sağla- Blackley, S. ve Howell, J. (2015). A STEM
STEM/FeTeMM yaklaşı- ması olarak ifade edilebilir. Narrative: 15 Years in the making. Austra-
lian Journal of Teacher Education, 40(7),
mının, en çok önerilen ve Ülkemizde özellikle Bilsem- 102-112.
incelenen eğitim yaklaşımı ler, özel okullar, bilim mer- Becker, K. ve Park, K. (2011) Effects of
olduğu göstermektedir. kezleri, dene-yap atölyeleri integrative approaches among science,
Fen Bilimleri (Science), gibi kurum ve kuruluşla- technology, engineering, andmathematics
(STEM) subjects on students’ learning:
Teknoloji (Technology), rın sahiplendiği görülen A preliminary meta-analysis, Journal of
Mühendislik (Engineering) yaklaşımın okullarımızda STEM Education Volume 12 • Issue 5 & 6
ve Matematik (Maths) ana yeterince yaygınlaşamadığı July–September 2011, 24
disiplinlerinin İngilizce baş söylenebilir. Şüphesiz ki Bodur, N.C. (2019). Özel Yetenekli 5.Sınıf
Öğrencileri İçin Öğrenci Seçimine Dayalı
harflerinin birleşiminden STEM yaklaşımının önünde Bir Modül Serisi Geliştirme Çalışması: Bi-
ismini alan STEM yaklaşı- okullardaki öğretim progra- lim ve Mühendislik Uygulamaları Temelli
mı; bu disiplinlerin ayrı ayrı mının yapısı, öğretmenlerin Etkinlik Atölyeleri, Ulusal Tez Merkezi, Tez
No: 553346
değil bütünleşik olarak öğ- hazırlıklı olmamaları, öğre-
Bal, H. (2018) Küresel Bağlamda STEM
retilmesini savunmaktadır. tim materyali yetersizliği ve Yaklaşımları, Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik
Eğitimciler, girişimciler, sa- altyapının yeterli olmayışı ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü,
nayiciler ve reklamcılar gibi gibi engeller vardır. Peki, Ankara, 2018
farklı meslek gruplarından bizim ülkemizdeki sınav Ceyla, S. (2021) STEM ve Eğitimde Kulla-
uzmanların ortak kanaatleri gerçeği bu engeller arasın- nımına Yönelik Yapılan Lisansüstü Çalış-
ile şekillenen yaklaşımın ilk da değil mi? Muhtemelen maların İncelenmesi, Trakya Eğitim Dergisi
Cilt 11, Sayı 2 Mayıs 2021, 820-837.
uygulamaları ABD’de ger- en başında… Fen Bilimleri Yazının hazırlanmasında, Uşak Bilim ve
Sanat Merkezi yayınlarından arasında
çekleştirilmiş, hızla farklı dersi öğretim programına, çıkan ‘Tezgâhtan Tuvale Uşak Halıları’
ülkelere yayılmıştır. Dünya “Mühendislik ve Girişim- (Yayına hazırlayan: Sevcan GÜL) isimli
çapında uygulamalarla elde cilik Uygulamaları” adı ile eserden faydala
edilen tecrübeler sonucu dâhil edilmesi umut veri- Görsel :created by starline
nihai şeklini almış ve Enteg- cidir. Bizim gibi süreçten
re STEM Yaklaşımı olarak ziyade sonuç odaklı anlayı-
tanımlanmıştır. STEM şa sahip olan ve bu durum
disiplinleri ile birlikte atasözlerine dahi yansıtan
81 ÇALIKUŞU UŞAK 11