Page 15 - calikusu64sayi1
P. 15
yaptırdılar. Öğrencilerimiz,
sistemde oluşturdukları
profil ile kitap listesinden
KİTABIM beğenilerine uygun kitabı
seçtiler. Seçilen bu kitap İl
YOLDA Millî Eğitim Müdürlüğünün
ilgili birimleri tarafından
öğrencinin bulunduğu
adrese göre kargo veya İl
Millî Eğitim Müdürlüğünün
ilgili personeli tarafından
öğrencilerimize ulaştırıldı.
Kitap öğrenciye ulaştıktan
Okuma alışkanlığına sahip “Kitabım Yolda Projesi”yle sonra öğrencimiz, kitabını
bireyler yetiştirmenin Türk okul öncesi öğrenciler de okuyup yeni bir kitap talebi
Millî Eğitimi’nin temel dâhil olmak üzere ilkokul oluşturabilmek için ilk ola-
amaçları arasında olduğu- ve ortaokul öğrencilerini, rak okuduğu kitaba ait bazı
nu ifade eden Vali Funda velileri ve öğretmenleri bilgileri sisteme işledi.
Kocabıyık, “Bu amaç doğ- nitelikli okuma etkinlikle-
rultusunda temel hedefleri- riyle buluşturduklarını ifade Öğrencilerimizin okuma,
mizden biri, düzenli okuma eden Vali Funda Kocabıyık, anlama, yorumlama ve
alışkanlığını eğitimin her “Alan uzmanları tarafından anlatma becerisi yüksek
kademesinde yaygınlaştır- belirlenen Türk ve dünya bireyler olarak yetişmeleri
maktır. Okumak, düşün- klasiklerinden seçkin bir için onlara kaliteli okuma
menin ve bilgiyi kullanma okuma listesi oluşturup bu ortamları sunmaya ve proje-
becerisini geliştirmenin listeden öğrencilerimizin ler yoluyla öğrencilerimizin
temel aracıdır. Bireylerin kendi okuma beğenilerine okuma evrenlerini zengin-
doğuştan sahip oldukları göre seçtikleri kitaplarla leştirmeye devam edeceğiz”
bilişsel ve duyusal beceriler, buluşturduk. Projenin ilk diye konuştu.
kitapların sunduğu sonsuz adımı olarak öğrencilerimiz
dünyaların çekim gücüyle http://usak.meb.gov.tr/ki- Kitabım Yolda Projesi kap-
eğitilip keskin hâle gelir. tabimyolda/ adresini kulla- samında 3115 kitap öğren-
Bütün dünya ile birlikte narak proje tabanına kayıt cilerin talebi üzerine adres-
yaşadığımız sıkıntılı salgın lerine teslim edildi.
sürecinde sevgili öğrenci-
lerimizin nitelikli kitaplara
ulaşmalarını kolaylaştır-
mak, okuma kültürünü
geliştirmede onlara destek
olmak ve nitelikli bir okuma
kültürü kazandırmak için
‘Kitabım Yolda Projesi’ni
uygulamaya koyduk” dedi.
81 ÇALIKUŞU UŞAK 15