Page 17 - calikusu64sayi1
P. 17

“
                            MESLEK LİSELİLERİN MAHARETLİ

             ELLERİNDEN ÇIKAN KÜTÜPHANEDE İLK SÖYLEŞİ:








                    ARKEOLOG CENGİZ DOĞAN,



                                     YEDİ KAPI




                        YETMİŞ ZANAAT                                                                               “











              SÖYLEŞİ
              Mustafa H. AY                Meslek lisesi bir “üretim” hikâyesidir aslında. Her bölüm günlük
                                           hayatımızın bir alanına karşılık gelen ihtiyaçlarla ilgili üretim
                                           yapmaktadır. Geleceğin ustaları, işinin uzmanı olacak öğren-
                                           cilerimiz adeta işlenmemiş ham birer maden olarak mesleki ve
                                           teknik lisenin sınıflarında yerlerini alır. Burada bazen bir mo-
                                           bilya tezgâhının başında bazen kimya laboratuvarında, bazen
                                           tornada, tesviyede, inşaatta ya da bilgisayar başında üretime
                                           katkı sağlıyorlar. Hem öğreniyor hem uyguluyorlar.Okullar arası
                                           imkân farklılıklarını azalttıkça eğitimde fırsat eşitliği güçlenecek
                                           ve okullar arası başarı farkları da azalacaktır. Milli Eğitim Ba-
                                           kanlığının okullar arasındaki imkân farklılıklarını azaltmak için
                                           ekim ayı sonunda başlattığı “Kütüphanesiz okul kalmayacak’’
                                           projesinde okulumuz da üzerine düşeni yapmak üzere gerekli
                                           çalışmalara başladı. Bu çalışmaları okulumuz İnşaat Teknolojisi
                                           Alanı ve Mobilya ve İç Mekân Tasarımı Alanı ortaklaşa yürüttü.
                                           Öğretmen ve öğrencilerimiz okulların fiziki ortamlarını yerinde
                                           inceleyip ihtiyaçlarını belirledi. Kütüphane olarak kullanılacak
                                           mekânlar uygun renklere boyandı, mobilyaları çağımıza uygun
                                           bir şekilde tasarlandı ve üretimi yapıldı. Kütüphanelerin, öğ-
                                           rencilerin kitap okuma faaliyetlerinin yanında akıl oyunları ve
                                           teknolojinin imkânlarıyla desteklenmiş sıcacık ortamlar haline
                                           getirilmesi amaçlandı.








                                                                                           81 ÇALIKUŞU UŞAK 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22