Page 39 - lbu orijinal
P. 39

TÜRKİYE’NİN BİYOÇEȘİTLİLİĞİ







            Millî Eğitim Bakanlığı, “Liselerde Bilim Uygulamaları” projesi kapsamında, biyoloji
       grubu olarak ülkemizin biyoçeşitlilik açısından zenginliğini bitkiler ve hayvanlar olarak

       iki dala ayırıp, Dünya Doğayı Koruma Birliği (IUCN) verilerinden yararlanarak araştırdık.
       Araştırmalarımız  sonunda  edindiğimiz  verileri  hazırlayarak  bir  sunum  oluşturduk.
       Biyoloji grubu olarak konumuz gereği sunumumuzda fotoğraf kullanımına ayrıca önem
       verdik.  Bulduğumuz  verileri  bizzat  Türkiye  sınırlarında  çekildiğine  kanaat  getirdiğimiz

       çoğu  canlı  fotoğrafları  ile  pekiştirdik.  Çalışmamızın  başlıca  amacı,  ülkemizin  canlı
       çeşitliliği  açısından  zenginliğini  tespit  edip  bu  çeşitliliğin  korunması  için  insanlarda
       gerekli bilinci oluşturmaktı.
































            Çalışmamız iki ana konu üzerinden yapılmıştır:

       -Türkiye'de Bitki Biyoçeşitliliği
       -Türkiye'de Hayvan Biyoçeşitliliği
            Türkiye'de Bitki biyoçeşitliliği konusunu, okulumuz 10/B öğrencilerinden Azat Polat
       ve  Ahmet  Oruç  araştırıp  çalışmıştır.  Türkiye'de  Hayvan  biyoçeşitliliği  konusunu  ise

       okulumuz 10/C sınıfı öğrencilerinden K. Sena ÇOHADAR ve 10/A sınıfı öğrencilerinden
       Ece  TUNCER  araştırıp  çalışmıştır.  Türkiye’deki  Bitki  biyoçeşitliliğini  flora  alanlarına
       göre  ayıran  arkadaşlarımız,  bu  flora  alanlarında  yaygınlık  gösteren  bitki  çeşitliliğini
       inceledi.  Bu  flora  alanlarında  bulunan  kara  ve  su  bitki  habitatlarını  açıklamışlar,  aynı

       zamanda ülkemizdeki nesli tehlike altında olan bitkileri tespit etmişlerdir. Türkiye’deki
       Hayvan  biyoçeşitliliğini  ise  arkadaşlarımız,  omurgasız  ve  omurgalı  hayvanlar  olarak
       ikiye  ayırıp  bunları  kendi  içlerinde  incelemişlerdir.  Omurgasız  ve  omurgalı  hayvan
       gruplarının  fizyolojik  özelliklerini,  ülkemizde  yayılım  gösterdikleri  alanları,  doğadaki

       önemli rollerini ve korunma altında olup olmama durumlarını açıklamışlardır.




                                                          37
                                                            1
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44