Page 39 - lbu orijinal
P. 39
TÜRKİYE’NİN BİYOÇEȘİTLİLİĞİ
Millî Eğitim Bakanlığı, “Liselerde Bilim Uygulamaları” projesi kapsamında, biyoloji
grubu olarak ülkemizin biyoçeşitlilik açısından zenginliğini bitkiler ve hayvanlar olarak
iki dala ayırıp, Dünya Doğayı Koruma Birliği (IUCN) verilerinden yararlanarak araştırdık.
Araştırmalarımız sonunda edindiğimiz verileri hazırlayarak bir sunum oluşturduk.
Biyoloji grubu olarak konumuz gereği sunumumuzda fotoğraf kullanımına ayrıca önem
verdik. Bulduğumuz verileri bizzat Türkiye sınırlarında çekildiğine kanaat getirdiğimiz
çoğu canlı fotoğrafları ile pekiştirdik. Çalışmamızın başlıca amacı, ülkemizin canlı
çeşitliliği açısından zenginliğini tespit edip bu çeşitliliğin korunması için insanlarda
gerekli bilinci oluşturmaktı.
Çalışmamız iki ana konu üzerinden yapılmıştır:
-Türkiye'de Bitki Biyoçeşitliliği
-Türkiye'de Hayvan Biyoçeşitliliği
Türkiye'de Bitki biyoçeşitliliği konusunu, okulumuz 10/B öğrencilerinden Azat Polat
ve Ahmet Oruç araştırıp çalışmıştır. Türkiye'de Hayvan biyoçeşitliliği konusunu ise
okulumuz 10/C sınıfı öğrencilerinden K. Sena ÇOHADAR ve 10/A sınıfı öğrencilerinden
Ece TUNCER araştırıp çalışmıştır. Türkiye’deki Bitki biyoçeşitliliğini flora alanlarına
göre ayıran arkadaşlarımız, bu flora alanlarında yaygınlık gösteren bitki çeşitliliğini
inceledi. Bu flora alanlarında bulunan kara ve su bitki habitatlarını açıklamışlar, aynı
zamanda ülkemizdeki nesli tehlike altında olan bitkileri tespit etmişlerdir. Türkiye’deki
Hayvan biyoçeşitliliğini ise arkadaşlarımız, omurgasız ve omurgalı hayvanlar olarak
ikiye ayırıp bunları kendi içlerinde incelemişlerdir. Omurgasız ve omurgalı hayvan
gruplarının fizyolojik özelliklerini, ülkemizde yayılım gösterdikleri alanları, doğadaki
önemli rollerini ve korunma altında olup olmama durumlarını açıklamışlardır.
37
1